Будівництво Аеробота

Вітаю! Я сам займаюся авіамоделізмом, але ось захотілося зробити щось плаваюче. Довго розглядаючи усілякі швидкохідні катери та спокійні яхти, вирішив побудувати що-небудь бюджетне та з матеріалів які є.

Під час пошуку в інтернеті натрапив на тему аероботів (інша назва глісер, але аеробот це англійська назва… air – повітря, boat – човен).

Аэробот

Точних креслень аеробота знайдено не було, лише приблизні розміри. У зв’язку з цим я взяв і накреслив для себе невеликий малюнок у SolidWorks.

Airboat 3D модель
Airboat чертеж - лист 01

Креслення ( у форматах *.jpg, *.cdr, *.dwg) можна завантажити за цим посиланням:

airboat_cherteg.zip

Набір електроніки що я використав:

Починаємо будувати.

Поки збирався будувати, зацікавив друга аероботом)) у результаті довелося робити відразу 2 екземпляри))

1. Спочатку я вирізав з екструдованого пінопласту за шаблоном форму (екструдований пінопласт вибирав таку щільність, щоб був легший і не сильно був ламкий).

Из куска пенопласта вырезаем форму

2. Потім обробив дно. Відразу струною зняв більший об’єм, а решту доводив наждачним папером на бруску. У 2-х аероботах я трохи різну товщину борту вирішив спробувати зробити (10 та 15 мм). Ось що вийшло:

3. Після, в кілька етапів проклеїв все просочуючи склотканину епоксидною смолою. В одному аероботі спробував 2 шари тонкої склотканини класти, а в другому один товстіший. Товще виявилося краще, лягало скло нормально і не створювалося складок як із тонким склом при прогинанні корпусу. Після нанесення склотканини, корпус накрив плівкою для квітів. Під ніс корпусу підклав шматок пінопласту заввишки 50-55 мм і зверху поклав вантаж для того, щоб у корпусі зробити невеликий вигин корпусу (корпус положенням вниз дном). Потім чекав 1,5-2 діб, щоб епоксидна смола добре полімеризувалася.

Покрываю аэробот стеклотканью
Покрываю аэробот стеклотканью
Покрываю аэробот стеклотканью

4. Потім зробив рамку та мотораму (тримач кіля) з фанери. І пізніше покрив їх тонкою склотканкою.

Изготовление рамки и моторамы (держателя киля)

5. Після приклеїв рамку до корпусу та бор-машинкою вирізав відсік для апаратури. Потім вклеїв стінки відсіку з фанерки 4 мм. Виступають вони десь на 5 мм над рамкою.
Так як вирішив мотораму зробити знімною, то перед вклеюванням рамки були вклеєні гвинти М3.

6. Потім я зробив кіль зі стельової плитки і обклеїв склотканиною.

7. Моторама перед нанесенням скла була посилена алюмінієвими вставками у місці кріплення куточків для двигуна.

8. Також просвердлено отвір через рамку у відсік апаратури для проводів. І після вклеєні дроти, які будуть з’єднувати двигун з регулятором.
Ще просвердлено отвір під боуден і зроблено канавку в рамці бор-машинкою.

9. Далі все успішно було загрунтовано, щоб поверхня вийшла більш гладка (без фактури волокон скла).

10. Після ґрунтовки я приступив до фарбування. Фарбув акриловою фарбою для декору (дно та мотораму – синій, верх та кіль срібло). Після фарбування приклеїв “Мерлон” (використовується для загортання труб) на борти, клеїв суперклеєм.

З обох боків відсіку для апаратури в рамці просвердлив отвори і вклеїв туди алюмінієві гачки. За допомогою гачків та канцелярських гумок кріпитиметься кришка.

11. Потім розпочав виготовлення кришки для відсіку апаратури. Відразу з фанери вирізав основу по кресленню і на ньому виліпив із пластиліну форму.

Потім пофарбував форму кришки. Після висихання фарби наніс роздільник (Крем для взуття на восковій основі, якщо є спеціалізовані роздільники то краще використовувати їх. Принаймні руки чорними не будуть) і розкрив двома шарами скла товстішим і одним тонким. Після полімеризації кришку пофарбував.

12. Також наводжу фотографії з мого компонування апаратури та укладання дротів (у вас все може відрізнятися):

Обкатка.

Ну і нарешті довгоочікуваний момент, ми пішли обкатувати наших аероботів!

На відео це людина для котрого я робив другого аеробота, з нами більше нікого не було щоб зняти як удвох ганяємо.
Результатом задоволений, вийшли досить симпатичні аероботи і бігають навіть дуже непогано. Запускати бажано практично в безвітря, тому що дмухаючи в кіль аеробот постійно намагається розгортати за вітром і тоді це не задоволення, а боротьба з вітром.

Залишити коментар

   

Допомога ЗСУ

Фонд “Повернись живим” – це небайдужі українці.


Благодійний фонд Сергія Притули

Buy Me a Coffee